Nowelizacja Regulaminu studiów w Politechnice Opolskiej

W związku z nowelizacją. Regulaminu studiów w Politechnice Opolskiej  na posiedzeniu Senatu w dniu 26 kwietnia br. uprzejmie proszę o zapoznanie się ze zmienionymi, bądź nowymi rozwiązaniami, które zaczną obowiązywać od 1 października 2017 r.

Najważniejsze zmiany w Regulaminie studiów wymieniam poniżej:

  1. zdefiniowano obowiązki opiekuna roku (§ 1 ust. 15);
  2. wprowadzono do regulaminu jednolite studia magisterskie (dotyczy fizjoterapii);
  3. doprecyzowano, że nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia podaje do wiadomości informację o godzinach konsultacji w swoim indywidualnym (imiennym) rozkładzie zajęć oraz że konsultacje odbywają się na terenie Uczelni (§ 7 ust.18);
  4. ustalono, że zgoda na indywidualny program studiów (IPS) wydawana jest na jeden semestr (§ 8 ust. 8);
  5.  wskazano, zapisy, które należy stosować w przypadku zaliczania zajęć z wychowania fizycznego , którym w planie studiów nie przypisano punktów ECTS (§ 14 ust.6);
  6. określono, że student ma trzy dni robocze na weryfikację ocen z zaliczeń  i egzaminów w systemie USOSWeb (§ 15 ust.3);
  7. wprowadzono funkcję koordynatora przedmiotu/modułu zajęć i określono jego zakres obowiązków (§ 16 ust.1);
  8. wskazano, że wyniki zaliczenia powinny być wpisane do systemu USOSWeb najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych od zakończenia zajęć w danym semestrze. Wyniki egzaminu powinny być ogłoszone najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych po jego przeprowadzeniu (§ 16 ust.2);
  9. wprowadzono zapis, że za zgodą prowadzącego student może przystąpić do egzaminu przed sesją egzaminacyjną w terminie „zerowym”. Egzamin ten traktowany jest jako termin dodatkowy (§ 17 ust.3);
  10. wprowadzono przepis, że osoba, która została skreślona z listy studentów z powodu ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z Uczelni nie ma prawa do ubiegania się o wznowienie studiów (§ 22 ust. 6);
  11.  określono, że egzamin dyplomowy powinien odbywać się w terminie określonym w organizacji roku akademickiego (§ 29 ust.5);
  12.  doprecyzowano, że lista zagadnień egzaminacyjnych powinna być podana do wiadomości studentów na stronie internetowej wydziału przed rozpoczęciem ostatniego semestru studiów (§ 30 ust. 6).

 

Dr Aleksandra Żurawska
Prodziekan ds. współpracy i rozwoju